تبلیغات
انتخابات سال 92،انتخاباتی پرشور وحماسه ساز

  فارسی   English   Arabic              راهکارهای حماسه سیاسی واقتصادی                  اصول رقابت              نقشه دشمن          ویژگی نامزد اصلح           تجربیات هشتاد و هشت

منوی وبلاگ

:: صفحه نخست
::
تماس با ما
::
ایمیل ما
::
لینك آر اس اس
::
آرشیو مطالب

موضوعات

:: راهکارهای حماسه سیاسی واقتصادی
:: رهنمودهای امام خامنه ای(مدظله العالی)وامام خمینی (ره)درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
:: دستنوشته های انتخاباتی من
:: مناظرهای انتخاباتی
:: نشریه کلام امام
:: ملاک ها و معیارهای وویژگی های انتخاب اصلح
:: آثار و نتایج حضور گسترده مردم در انتخابات
:: انتخابات از نگاه دیگر
:: بایسته های اخلاقی انتخابات
:: وظایف رئیس جمهور آینده
:: نشاط سیاسی و اراده ملت
:: اخلاق رسانه ای
:: انتخابات نماد وحدت و عزت
:: التزام به قانون گرایی در رقابت های انتخاباتی
:: روشنگری در انتخابات
:: انتخابات وآرامش سیاسی
:: انتخابات و نقش مردم در خلق حماسه حضور
:: نقش مردم در انتخابات
:: جایگاه و کارکردهای شوراهای اسلامی شهر و روستا
:: جایگاه ریاست جمهوری و قوه مجریه در قانون اساسی
:: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی
:: انتخابات 92 ورسانه های بیگانه و دشمنان انقلاب اسلامی
:: رسانه ملی و خلق حماسه سیاسی
:: انتخابات، مظهر حماسه ملّی
:: شرایط ومیزان اثرگذاری انتخابات 92در منطقه
:: بصیرت و ولایت
:: روحیه نشاط و امید، زمینه ساز خلق حماسه"حضور گسترده"
:: اخبار انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
:: اهمیت حضور مردم در انتخابات وهجمه دشمن برای تضعیف وکم جلوه دادن
:: نقش وجایگاه شورای نگهبان
:: نامزدهای اصلاح طلب
:: نامزدهای اصولگرا
:: نامزدهای احتمالی
:: دانلود فایل های پاورپوینت پیرامون انتخابات
:: پیامک وتصاویروکلیپ های انتخاباتی
:: حماسه سیاسی از دیدگاه امام خمینی
:: حماسه اقتصادی از دیدگاه امام خمینی
:: وجه تسمیه سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی
:: نقش جوانان در حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی
:: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از منظر مقام معظم رهبری
:: نقش نخبگان در حماسه سیاسی
:: حماسه سیاسی و انتخاب اصلح
:: منظور از حماسه سیاسی در کلام رهبری
:: نقش زنان در خلق حماسه سیاسی
:: ضعف ها و قوت های دولت یازدهم
:: سخنان مقام های ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
:: تبعین نقش رسانه های خارجی در تضعیف حماسه سیاسی
:: (حماسه سیاسی واقشار مردم)

موضوعات

حماسه های پایدار
ا
مسابقه وبلاگنویسی حماسه(مرکزی)
جشنواره وبلاگنویسی انتخابات(تهران)
منظور از حماسه سیاسی درکلام رهبری(رضا)
حماسه پایدار
صفحه ویژه انتخاباتی در سایت رهبرم
شاخص انتخابات
فهم ملت
دشمن شکن
ملاک ومعیار انتخاب اصلح
عزم حماسه-بصیرت سیاسی
رای من ثمره خون شهدا...
شاهسنایی
رای یک ایرانی
ما همه رهسپاریم
شکوه حضور
جوان ولایتی
این عمار
مقتدر مظلوم
انتخابات سال 92
حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی
جنگ نرم
حامیان ولایت
حامیان ولایت سید علی
وبلاگهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
سپاه سایبری
سید ما مولای ما دعا کن برای ما
رزمنده مجازی
جبهه فرهنگی فاطمیون
بصیرت بسیجی
حامیان ولایت سید علی
حماسه های پایدار
عصرظهور
آرشیو پیوند ها ارسال پیوند

نظرسنجی

با توجه به انصراف حداد عادل و عارف از ادامه رقابت ها/ رئیس جمهور منتخب شما کدامیک از شخصیت ها می باشد؟







 آمار وامکانات دیگر

نویسندگان :
:: حسین رضایی

گرافیک وطراح قالب وبلاگ :حسین رضایی

آپلود عکس 

 جشنواره وبلاگ نویسی جهاد سایبری اورموی

 

 


پیام وبلاگ





 

ستون فقرات اقتصاد مقاومتی
مرتبط با : راهکارهای حماسه سیاسی واقتصادی

مسئله اقتصاد بعد از اعتقاد جزء مهم‌ترین عناصر استقلال سیاسی یک مملکت است وقتی شما عهده‌دار دریافت مالیات هستید این مالیات بر درآمد است باید راه درآمد را هم ـ ان‌شاءالله ـ به ملّت بزرگ و بزرگوار ایران اسلامی ارائه کنید تا در تحصیل درآمد هم تلاش و کوشش بکنند و آن‌گاه آنها مشتاقانه این مالیات را بپردازند. سرّ اینکه اقتصاد بعد از اعتقاد سهم تعیین کننده دارد این است که مال را ذات اقدس الهی عامل قیام یک ملّت قرار داده است ملّتی می‌تواند مقاوم باشد و مقاومت کند که بتواند بایستد ایستادگی یک عامل قیام می‌خواهد همان طوری که ایستادن یک عامل قیام می‌خواهد ایستادگی هم یک عامل قیام می‌خواهد الآ‌ن که فرمودند اقتصادِ مقاومتی این سخنی است حق لکن این دو مطلب باید کاملاً توضیح داده شود تا فرق این دو مطلب روشن شود و رسالتی که برای اعضای محترم انجمن‌های اسلامی است هم روشن شود.

مطلب اول این که کسی می‌تواند بایستد که ستون فقراتش سالم باشد وگرنه باید به عصا تکیه کند یا باید بنشیند اگر ستون فقرات کسی سالم نباشد به او می‌گویند فقیر، فقیر یعنی فقیر نه یعنی ندار، آن که ندار است به او می‌گویند فاقد آن که ستون فقراتش شکسته است به او می‌گویند فقیر چون کسی که ستون فقراتش شکسته است قدرت قیام ندارد این زمین‌گیر است این مطلب اول درباره ایستادن فیزیکی.

ایستادن متافیزیکی یعنی مقاومت هم به اقتصاد وابسته است اگر ستون فقرات ملّتی که همان مسائل مالی و امکانات مالی آنهاست شکسته بود این قدرت مقاومت ندارد و از پا در می‌آید هرگز فقیر را فقیر نگفتند برای اینکه او مال ندارد برای اینکه در صدر اسلام این همه افراد بی‌مال بودند که بدر و احد را اداره کردند فقیر را فقیر می‌گویند برای اینکه ستون فقراتش شکسته است اگر ستون فقرات ملتی که دین آنهاست آسیب ببیند این ملّت قدرت مقاومت ندارد یعنی اقتصاد مقاومتی که فرمودند توفیقش نصیب اینها نمی‌شود توفیقش نصیب کسانی می‌شود که تکیه‌گاهی دارند ستونی دارند و ستونشان را با دین حفظ کردند،

بنابراین ما باید دو کار کنیم یکی اعتقاد را که آن ستون اصلی است حفظ کنیم یکی اقتصاد را که یک ستون فرعی است حفظ کنیم اگر ما می‌شنویم فلان کارخانه کارگرها را بیرون کردند باید راه‌حل پیدا کنیم یا فلان کارخانه در آستانه تعطیلی است باید راه‌حل پیدا کنیم. ما زیارت عاشورا می‌خوانیم دعای کمیل می‌خوانیم نمازهای مستحبی می‌خوانیم و مانند اینها، اینها همه وظیفه است و ثواب الهی را به همراه دارد اما آنکه مشکل جامعه را حل می‌کند آن درایت اقتصادی است این دعای کمیل را شخص کمیل از وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) نقل کرد خب کمیل از اصحاب خاصّ حضرت بود وجود مبارک حضرت امیر که به خیلی‌ها وقت ملاقات خصوصی نمی‌داد دست همین کمیل را از مسجد کوفه بیرون برد و آن بیانات نورانی را به کمیل آموخت که «إِنَّ هذِهِ الْقُلُوبَ أَوْعِیَةٌ فَخَیْرُهَا أَوْعَاهَا»[1] تا پایان آن بیانات نورانی و این دعای معروف کمیل را به او آموخت و آن کمیل هم این دعا را نقل کرد.

بعد از این که وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) به مقام خلافت ظاهری رسیدند آن طوری که در نهج‌البلاغه هست منطقه‌ای است به نام هیت مسئولیت آن منطقه را وجود مبارک حضرت امیر به کمیل داد امویان ریختند آنجا غارت کردند زدند بردند و کمیل نتوانست اداره کند وجود مبارک حضرت امیر نامه‌ای نوشت این نامه در نامه‌های مکتوب نهج‌البلاغه است به کمیل اعتراض کرد که من همه امکانات را به تو دادم نتوانستی آنجا را اداره کنی[2] خلاصه اعتراض حضرت امیر این است که بعضی‌ها فقط به درد دعای کمیل می‌خورند‍! اداره مملکت یعنی اداره مملکت! اگر ما بشنویم فلان کارخانه کارگرها را بیرون کرده آن با نمازِ زیارت عاشورای شما حل نمی‌شود حواستان جمع باشد و دامنگیرتان خواهد شد! کسی گرسنه بخوابد، فقیر باشد، به زندان برود، هزاران چک برگشتی وجود داشته باشد اینها با دعای کمیل حل نمی‌شود! شما بررسی کنید ببینید چندتا چک برگشتی دارید، معلوم می‌شود که اقتصاد و دارایی نتوانست رسالتش را انجام بدهد.

اقتصاد مقاومتی یک ستون فقرات می‌خواهد و آن دین است

بنابراین مطلب اول این است که فقیر غیر از فاقد است دوم آن است که اقتصاد مقاومتی یک ستون فقرات می‌خواهد و آن دین است برخی از این جانبازان عزیز نزدیک سی سال است که به عنوان قطع نخاعی در آسایشگاه هستند که من یک بار رفتم به عیادت اینها بلکه به زیارت اینها بعد آمدم کنار و قدری گریه کردم و بعد دیگر رویم نشد بروم به عیادت اینها! اینها مردان الهی‌اند اینها به مراتب قوی‌تر از شهدای صدر اسلام‌اند این روحیه این کشور را حفظ می‌کند اما مادامی که ما با عُرضه نه بیراهه رفته باشیم نه راه کسی را بسته باشیم! اما اگر اختلاس و امثال آن پیش بیاید اگر ـ خدای ناکرده ـ فشاری بیاید تحملش سخت است برای اینکه اقتصاد مقاومتی، ستون مقاومت می‌خواهد ستون مقاومت هم همان اعتقاد است، وقتی کسی این فساد را ببیند این ناهنجاری را ببیند خب تحمل نمی‌کند، بنابراین ما باید مواظب باشیم که بعضی‌ها فقط به درد دعای کمیل می‌خورند در برابر جنگ‌ها و حمله‌ها نمی‌توانند بایستند ما اگر توانستیم اقتصاد مقاومتی را در کنار اعتقاد پیوند بزنیم راه درآمد را توسعه می‌دهیم بعد مالیات می‌گیریم حقّ مشروع دولت هم است مردم هم کاملاً جانانه تسلیم می‌کنند اگر هم یک وقت نبود، همه تحمل می‌کنند اما اگر باشد و نابسامان باشد تحمل‌پذیر نیست!

در همین راستا مرحوم کلینی(رضوان الله علیه) در کتاب شریف کافی بیانی را از وجود مبارک پیغمبر(صلّی الله علیه و آله) نقل می‌کنند که وجود مبارک پیغمبر به خدای سبحان عرض می‌کند «اللهمّ بارک لنا فی الخبز و لا تفرّق بیننا و بینه فلولا الخبزُ ما صُمنا ولا صَلَّیْنا ولا أدَّینا فرائضَ ربِّنا عزّوجلّ»[3] یعنی خدایا بین ما و نان ما جدایی نینداز منظور از نان، اقتصاد است نان یعنی اقتصاد مملکت عرض کرد خدایا بین مسلمان‌ها و نان آنها، اقتصاد آنها جدایی نینداز زیرا اگر بین مسلمین و نان آنها جدایی افتاد دیگر دینداری مشکل است بنابراین ما قبل از اینکه از درآمد، مالیات بگیریم باید راه تحصیل درآمد را هموار کنیم نباید بگوییم ما مسئول گرفتنیم دیگری مسئول تغییر است هر دو یک واقعیت است این گردهمایی‌ها این مشورت‌ها این شورای اداری‌ها برای همین است که انسان با هماهنگی کشور را اداره کند اگر ما مشکلی دیدیم به مسئولان دیگر هم گزارش بدهیم طوری باشد که دیگر کسی در کارخانه را نبندد و عده‌ای از کارگرها را بیرون بکند.

در سوره مبارکه نساء فرمود عامل قیام و مقاومت ملت همان مسائل اقتصادی است فرمود: ﴿وَلاَ تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللّهُ لَکُمْ قِیَاماً﴾[4] فرمود مال، عامل مقاومت است عامل قیام است عامل استقامت است شما این را حفظ بکنید به دست هر کسی ندهید اگر این مال، عامل قیام است به دست سفیهان جامعه ندهید ﴿وَلاَ تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللّهُ لَکُمْ قِیَاماً﴾

ملت اگر بخواهد اقتصاد مقاومی داشته باشد باید مالش را به دست عقلا بدهد نه به دست سفیهان خب اگر این اصول رعایت شد هم درآمد محفوظ است و هم هزینه‌ها متعادل است هم مالیات بر درآمد و اگر ـ خدای ناکرده ـ در اثر امتحان‌های الهی یا علل و عوامل دیگر مقداری مسئله اقتصاد اُفت کرد این ملت کاملاً تحمل می‌کند چون اعتقاد، اصل است بر خلاف بساط کمونیستی که اقتصاد در رأس است اقتصاد نزد ما مسلمان‌ها در صف دوم است آن اعتقاد است که اصل است از صدر اسلام تاکنون هم همین طور بود حالا نیازی به تاریخ گذشته ندارد این جنگ ده ساله را ـ برای اینکه هشت سال دفاع مقدس بود دو سال جنگ داخلی بود ـ مردم تحمل کردند و این به سبب اعتقاد بود و اما اگر ـ خدای ناکرده ـ این اعتقاد آسیب ببیند، ببینند با دین دارد بازی می‌شود اگر آدم آن اصل را آن ستون فقرات را از دست داد به آدمِ کمرشکسته‌ای که ستون فقراتش را از دست داد با نصیحت نمی‌شود گفت قیام کنید؛ انسانِ کمرشکسته، با سخنرانی بلند نمی‌شود باید حواسمان جمع باشد!

بنابراین آن عقل و درایت است که هم قرآن سفارش کرده هم روایات سفارش کرده و شما بزرگواران تلاش و کوششتان ـ ان‌شاءالله ـ مشکور باشد و بکوشید در کنار این آداب و سنن دینی و مستحبّاتی که دارید ـ ان‌شاءالله ـ آن هوش اقتصادی را هم خودتان داشته باشید هم به دیگران منتقل کنید که این کشور روی پای خود بایستد برای اینکه اگر نایستد، مغبون شده و بد کرده یک وقت کشوری است که امکاناتی در اختیار ندارد اما بیان نورانی حضرت امیر(سلام الله علیه) این است که «مَن وجدَ ماءً و تُراباً ثم افتقر فأبعده الله»[5] فرمود کشوری که آب دارد خاک دارد مع ذلک فقیر و محتاج باشد خدا آن را از رحمت دور بدارد این نفرین علی است!

نفرین علی دیگر به مراتب بالاتر از دعای ماست صریح فرمود: «مَن وجدَ ماءً و تُراباً ثم افتقر فأبعده الله» ملّتی که آب دارد خاک دارد ولی محتاج است خدا او را از رحمت خود دور کند! حالا شما بیا قرآن به سر بکن در برابر نفرین علی، نمی‌شود!

این ملت، ملت بزرگی است و اسلام اینها را بزرگ کرده این استعداد را دارد منتها کسی می‌خواهد که از این استعداد حداکثر بهره را ببرد. داستانی است که معروف است عمرو بن مَعدی کرب از سلحشوران بنام بود شمشیری داشت به نام صمصامه، صمصامه عمرو بن مَعدی کرب در جنگ‌ها معروف بود خلیفه وقت از او خواست که شما این صمصامه را این شمشیر برنده را برای من بفرستید او فرستاد آ‌ن خلیفه چند بار آزمود دید که این شمشیر خیلی کارآیی ندارد و کارآمد نیست برای او نامه‌ای نوشت که این شمشیر آ‌ن‌طور که شهرت دارد نیست او در جواب این مضمون را نوشت که «بَعثت إلیک بالسیف لا بالساعد»[6] من شمشیر دادم بازو که ندادم! بازوی عمرو بن مَعدی کرب می‌خواهد که از این شمشیر حداکثر استفاده را ببرد. ایرانی منهای اسلام همان شمشیر معدی کرب است ایرانیِ با اسلام همان بازوست. توضیحش این است که ما در جنگ جهانی اول همین ایرانی بودیم هر چه به ما گفتند، گفتیم چشم در جنگ جهانی دوم همین ایرانی بودیم هر چه به ما گفتند، گفتیم چشم، در کودتای ننگین 28 مرداد همین ایرانی بود، اما وقتی صحبت از اسلام شد و روحانیت شد و مراجع شد و مسجد و حسینیه شد و امام، رهبری را به عهده گرفته شانزده شهریور گفتند «مرگ بر شاه» هفده شهریور آن همه شهید دادند و گفتند «مرگ بر شاه» هجده شهریور گفتند «مرگ بر شاه»، گفتند «تا مرگ شاه خائن نهضت ادامه دارد» همین ایرانی بود دیگر، تا این شمشیر به دست چه کسی باشد! با بازی کردن نمی‌شود مملکت را حفظ کرد مردم همان مردم‌اند اسلام همان اسلام است الآ‌ن هم ـ معاذ الله ـ اگر بیگانه حمله کند این مردم همان مردم‌اند.

الآن هم ـ معاذ الله ـ حادثه پیش بیاید همان است از آن جهت که مسلمان‌اند یعنی این ایران این قدرت شمشیری که هست این باید با بازوی اسلامی کار ‌کند بازوی اسلامی نباشد این شمشیر کار نمی‌کند. اینکه بیگانه با همه قدرتی که دارد می‌ترسد و واقعاً این جرأت را ندارد که اجازه چنین فضولی را به خودش بدهد که به ایران حمله کند برای همین اسلامی بودن این کشور است این را باید حفظ کنیم این اصل است در کنارش درایت است امانت است عقل است هوش است فهم است و فهم است و فهم! که چگونه ما از درآمد مملکت استفاده کنیم و بفهمیم بین سرمایه و درآمد فرق است نفت، سرمایه است نه درآمد کسی با نفت‌فروشی بخواهد مملکت را اداره کند یعنی با سرمایه‌فروشی، نفت را باید تبدیل کرد به یک سرمایه دیگر از آن درآمدش باید استفاده کرد.

پی‌نوشت‌ها:

1. نهج‌البلاغه، حکمت 147.

2. نهج‌البلاغه، نامه 61.

3. الکافی، ج 6، ص 287.

4. سورهٴ نساء، آیهٴ 5.

5. قرب الاسناد، ص 55.

6. ر . ک: نهایة الارب، ج 6، ص 200.


منبع: مشرق نیوز


 

نوشته شده توسط حسین رضایی در شنبه 15 تیر 1392

سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی (

مطالب گذشته

:: تفاوت حماسه با جهاد
:: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی دو راهبرد حساس
:: حماسه یعنی یک « نماد »
:: حماسه اقتصادی و ده اصل مغفول در بانکداری ایران
:: هفت جرعه جهادی برای حماسه اقتصادی
:: ایرانیان سابقه حماسه اقتصادی دارند
:: قطار حماسه سیاسی و اقتصادی بر روی ریل کشور
:: شش چالش پیش روی حماسه اقتصادی
:: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ، اهدافی که به آن خواهیم رسید
:: حماسه آفرینی سیاسی و اقتصادی از نگاه یک فرمانده شهید
:: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و نقش مساجد
:: نسکافه وحماسه اقتصادی
:: وحدت بینشی، شرط حماسه سازی سیاسی و اقتصادی
:: آینده امیدوارانه بنام سال حماسه سیاسی و اقتصادی
:: 20دستاورد نامگذاری سال ۹۲ به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی
:: حماسه اقتصادی علیه جنگ اقتصادی
:: شاخص‌ها و مصادیق حماسه در اقتصاد
:: حال ما دَوَران میان حماسه سیاسی و اقتصادی
:: اهمیت همگرایی در ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی
:: کشور نیازمند حماسه سازی سیاسی و اقتصادی

:: لیست کامل مطالب ارسالی


 

درباره وبلاگ


با سلام
هدف از ایجاد این وبلاگ انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است که 24خرداد1392 در ایران برگزار می شود وبنده تصمیم گرفتم با ایجاد این وبلاگ از این همت ملی وبرگزاری انتخاباتی اسلامی ومردمی حمایت کنم:وبتوانم در این جنگ نرم در فضای مجازی حضور داشته باشم وبگویم :رهبرم :سید علی خامنه ای تنها نیست.
دراین جا توجه شما را جلب می کنم به فرموده های رهبری :
((مردم ‏سالاری دینی با حرف نمی‌شود؛ مردم‏سالاری دینی با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‏ ی مردم، ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت می‌گیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست. این مردم‏سالاری، عامل پایداری ملت ایران است.))

درباره خودم((مدیر وبلاگ)):
دانش آموز سال سوم نظری رشته تجربی ومتولد خردادماه 73می باشم.

برای اطلاعت بیشتر درباره سوابق وبلاگنویسی من می توانید به قسمت وبلاگهای من در منوی وبلاگهای من مراجعه کنید

با تشکر
حسین رضایی
مدیر وبلاگ:
حسین رضایی



لینک دوستان


:: gy
:: ل
:: جشنواره وبلاگنویسی تبیان قم
:: فعالیت انتخاباتی من در تبلاگ تبیان
:: وبلاگ سابق من برای انتخابات نهم مجلس
:: ستاد انتخابات کشور
:: اخبار انتخابات92
:: موج حضور
:: انتیران
:: تبیان
:: فصل حماسه
:: جشنواره وبلاگنویسی حماسه حضور
:: مسابقه وبلاگنویسی ولایت وامامت
:: مسابقه وبلاگنویسی راهکارهای خلق حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی
:: من در انتخابات شرکت می کنم تا...
:: مسابقه وبلاگنویسی حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی
:: دومین جشنواره انتخابات تجلی حماسه سیاسی
:: مسابقه وبلاگنویسی عزم حماسه
:: مسابقه وبلاگنویسی حماسه حضور
:: مسابقه وبلاگنویسی انتخابات(مبین)
 
:: لیست کامل پیوندها

لوگوی ما


انتخابات 92،انتخاباتی پرشور وحماسه ساز

 


 

آرشیو ماهانه

:: مرداد 1392
:: تیر 1392
:: خرداد 1392
:: اردیبهشت 1392
:: فروردین 1392
:: اسفند 1391
:: بهمن 1391
:: دی 1391
:: آذر 1391
:: آبان 1391

::
لیست کامل آرشیو ماهانه