تبلیغات
انتخابات سال 92،انتخاباتی پرشور وحماسه ساز

  فارسی   English   Arabic              راهکارهای حماسه سیاسی واقتصادی                  اصول رقابت              نقشه دشمن          ویژگی نامزد اصلح           تجربیات هشتاد و هشت

منوی وبلاگ

:: صفحه نخست
::
تماس با ما
::
ایمیل ما
::
لینك آر اس اس
::
آرشیو مطالب

موضوعات

:: راهکارهای حماسه سیاسی واقتصادی
:: رهنمودهای امام خامنه ای(مدظله العالی)وامام خمینی (ره)درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
:: دستنوشته های انتخاباتی من
:: مناظرهای انتخاباتی
:: نشریه کلام امام
:: ملاک ها و معیارهای وویژگی های انتخاب اصلح
:: آثار و نتایج حضور گسترده مردم در انتخابات
:: انتخابات از نگاه دیگر
:: بایسته های اخلاقی انتخابات
:: وظایف رئیس جمهور آینده
:: نشاط سیاسی و اراده ملت
:: اخلاق رسانه ای
:: انتخابات نماد وحدت و عزت
:: التزام به قانون گرایی در رقابت های انتخاباتی
:: روشنگری در انتخابات
:: انتخابات وآرامش سیاسی
:: انتخابات و نقش مردم در خلق حماسه حضور
:: نقش مردم در انتخابات
:: جایگاه و کارکردهای شوراهای اسلامی شهر و روستا
:: جایگاه ریاست جمهوری و قوه مجریه در قانون اساسی
:: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی
:: انتخابات 92 ورسانه های بیگانه و دشمنان انقلاب اسلامی
:: رسانه ملی و خلق حماسه سیاسی
:: انتخابات، مظهر حماسه ملّی
:: شرایط ومیزان اثرگذاری انتخابات 92در منطقه
:: بصیرت و ولایت
:: روحیه نشاط و امید، زمینه ساز خلق حماسه"حضور گسترده"
:: اخبار انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
:: اهمیت حضور مردم در انتخابات وهجمه دشمن برای تضعیف وکم جلوه دادن
:: نقش وجایگاه شورای نگهبان
:: نامزدهای اصلاح طلب
:: نامزدهای اصولگرا
:: نامزدهای احتمالی
:: دانلود فایل های پاورپوینت پیرامون انتخابات
:: پیامک وتصاویروکلیپ های انتخاباتی
:: حماسه سیاسی از دیدگاه امام خمینی
:: حماسه اقتصادی از دیدگاه امام خمینی
:: وجه تسمیه سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی
:: نقش جوانان در حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی
:: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از منظر مقام معظم رهبری
:: نقش نخبگان در حماسه سیاسی
:: حماسه سیاسی و انتخاب اصلح
:: منظور از حماسه سیاسی در کلام رهبری
:: نقش زنان در خلق حماسه سیاسی
:: ضعف ها و قوت های دولت یازدهم
:: سخنان مقام های ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
:: تبعین نقش رسانه های خارجی در تضعیف حماسه سیاسی
:: (حماسه سیاسی واقشار مردم)

موضوعات

حماسه های پایدار
ا
مسابقه وبلاگنویسی حماسه(مرکزی)
جشنواره وبلاگنویسی انتخابات(تهران)
منظور از حماسه سیاسی درکلام رهبری(رضا)
حماسه پایدار
صفحه ویژه انتخاباتی در سایت رهبرم
شاخص انتخابات
فهم ملت
دشمن شکن
ملاک ومعیار انتخاب اصلح
عزم حماسه-بصیرت سیاسی
رای من ثمره خون شهدا...
شاهسنایی
رای یک ایرانی
ما همه رهسپاریم
شکوه حضور
جوان ولایتی
این عمار
مقتدر مظلوم
انتخابات سال 92
حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی
جنگ نرم
حامیان ولایت
حامیان ولایت سید علی
وبلاگهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
سپاه سایبری
سید ما مولای ما دعا کن برای ما
رزمنده مجازی
جبهه فرهنگی فاطمیون
بصیرت بسیجی
حامیان ولایت سید علی
حماسه های پایدار
عصرظهور
آرشیو پیوند ها ارسال پیوند

نظرسنجی

با توجه به انصراف حداد عادل و عارف از ادامه رقابت ها/ رئیس جمهور منتخب شما کدامیک از شخصیت ها می باشد؟







 آمار وامکانات دیگر

نویسندگان :
:: حسین رضایی

گرافیک وطراح قالب وبلاگ :حسین رضایی

آپلود عکس 

 جشنواره وبلاگ نویسی جهاد سایبری اورموی

 

 


پیام وبلاگ





 

چه کسی را انتخاب کنیم؟
مرتبط با : ملاک ها و معیارهای وویژگی های انتخاب اصلح
 نوبت شما به نقل از وبلاگ” پایگاه شهدای سمنان” نوشت:

معیار مناسب برای گزینش نیروی رزمی

135202111371051298141375437622086024123

برای گزینش نیروی رزمی قرآن می‌فرماید: «وَ زادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ» بقره/۲۴۷، وقتی مردم از پیامبرشان فرمانده برای جنگ می‌خواهند و خداوند شخصی را تعیین می‌کند، مردم می‌گویند این فرد مناسب این کار نیست زیرا از خانواده فقیر است. خداوند در بیان پاسخ می فرماید: این اشکال شما بی جا است خانواده فقیر و یا پولدار نقشی در جنگ ندارد و این فرد می‌تواند فرمانده باشد زیرا هم به علم مسائل جنگی آگاه است و هم توانایی رزمی دارد.

بنابر این در انتخاب نیروی رزمی آشنایی با تاکتیک‌های جنگ و توانایی رزم مطرح است.

چه کسی را انتخاب کنیم؟ 

وقتی صحبت از گزینش افراد می شود، باید این سۆال مطرح شود و بررسی شود

    که آیا این فرد به درد این کار می‌خورد؟ آیا این فرد مناسب این شغل می باشد؟  

انتخابات

معیار مناسب برای گزینش نیروی رزمی

برای گزینش نیروی رزمی قرآن می‌فرماید: «وَ زادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ» بقره/۲۴۷، وقتی مردم از پیامبرشان فرمانده برای جنگ می‌خواهند و خداوند شخصی را تعیین می‌کند، مردم می‌گویند این فرد مناسب این کار نیست زیرا از خانواده فقیر است. خداوند در بیان پاسخ می فرماید: این اشکال شما بی جا است خانواده فقیر و یا پولدار نقشی در جنگ ندارد و این فرد می‌تواند فرمانده باشد زیرا هم به علم مسائل جنگی آگاه است و هم توانایی رزمی دارد.

بنابر این در انتخاب نیروی رزمی آشنایی با تاکتیک‌های جنگ و توانایی رزم مطرح است.

چه کسی را انتخاب کنیم؟ 

وقتی صحبت از گزینش افراد می شود، باید این سۆال مطرح شود و بررسی شود که آیا این فرد به درد این کار می‌خورد؟ آیا این فرد مناسب این شغل می باشد؟

گزینش مسئول بیت المال

در بیت المال حضرت یوسف علیه السلام می‌فرمایند: من را مسئول بیت المال کنید چون قدرت حفظ و آگاهی بر حفظ آن در من قوی می‌باشد.

اگر مسئله کار است قدرت و امانت و اگر مسئله بیت المال است حفیظ علیم اگر مسئله رزمی است «فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ» و برای نصب هر مقام و شخصیتی هر خصوصیت مخصوص به خودش دارد.

حضرت موسی (علیه السلام) می‌گوید: خدایا سخنگوی من برادرم هارون باشد زیرا او «هُوَ أَفْصَحُ مِنِّی لِساناً» قصص/۳۴ او در بیان روان‌تر از من و دلنشین‌تر از من است.

انسان موجودی انتخاب گر است

مسئله گزینش یک مسئله اداری نیست، بلکه انسان همیشه باید گزینش داشته باشد و انتخاب کند.

مواردی که انسان حق انتخاب ندارد:

۱- مسئله انتخاب پیامبر ۲- انتخاب امام

قرآن در مورد امام می‌فرماید: «إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً» بقره/۱۲۴ بدرستی که من تو را برای مردم امام نصب می‌کنم. انتخاب امام به دست خداوند است «وَ ما کانَ لِمُۆْمِنٍ وَ لا مُۆْمِنَةٍ إِذا قَضَی اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَة» احزاب/۳۶ حقی نیست برای مرد با ایمان و زن با ایمان وقتی خدا و رسولش امری را حکم کرد اختیار کنند.

در بیت المال حضرت یوسف علیه السلام می‌فرمایند : من را مسئول بیت المال کنید چون قدرت حفظ و آگاهی بر حفظ آن در من قوی می‌باشد. اگر مسئله کار است قدرت و امانت و اگر مسئله بیت المال است حفیظ علیم اگر مسئله رزمی است «فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ» و برای نصب هر مقام و شخصیتی هر خصوصیت مخصوص به خودش دارد

چرا بعضی موارد حق انتخاب نداریم؟

۱- مسائل مربوط به دنیا و زندگی مادی نمی‌باشد. (اگر انتخاب برای مسائل دنیا باشد اشکالی ندارد چون شعاع و خطر آن خیلی نمی‌باشد) کارهایی که شعاعش به عصرها و نسل‌ها و حتی تا قیامت ادامه دارد خیلی مهم است.

٢- بحث در مورد انتخاب در یک سطح گسترده است. یک سری جاها انسان حق انتخاب ندارد چون فوق عقل اوست و انسان آگاهی از علم غیب ندارد مثل مطلب در مورد رهبری.

امتحان

انتخاب در بعضی جاها باید مرحله‌ای باشد

«إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی اتَّخَذَ إِبْرَاهِیمَ عَبْداً قَبْلَ أَنْ یَتَّخِذَهُ نَبِیّاً وَ إِنَّ اللَّهَ اتَّخَذَهُ نَبِیّاً قَبْلَ أَنْ یَتَّخِذَهُ رَسُولًا وَ إِنَّ اللَّهَ اتَّخَذَهُ رَسُولًا قَبْلَ أَنْ یَتَّخِذَهُ خَلِیلًا وَ إِنَّ اللَّهَ اتَّخَذَهُ خَلِیلًا قَبْلَ أَنْ یَجْعَلَهُ إِمَاماً» (کافی، ج۱، ص۱۷۵)؛خدا حضرت ابراهیم را مرحله به مرحله به مقام رساند اول عبدالله بود، قبل از آنکه نبی الله شود، بعد نبی الله شد، بعد رسول الله شد و بعد خلیل الله شد و بعد امام شد.

مسئولیت ها آزمایشی است

«رَفَعَ بَعْضَکُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ لِیَبْلُوَکُمْ» (انعام/۱۶۵)

همه این مسئولیت‌ها آزمایشی می‌باشد. خدا افرادی را برای مسئولیت امتحان می‌کند.

پست و مقام دوستی ها را فراموش می کند

اگر با کسی دوست هستید و آن دوست به پست و مقامی رسید، معصوم می‌فرمایند: اگر یک دهم علاقه‌اش به تو محفوظ بود: «فَلَیْسَ بِصَدِیقِ سَوْء» (أمالی طوسی، ص۲۷۹)؛ دوست بدی نیست.

در این بیان امام می خواهند می فرمایند که این پست و مقام آنقدر بد و بی وفا است که صد در صد دوستی‌های قدیمی را فراموش می‌کند و اگر با این حال یک دهم آن علاقه مانده معلوم می‌شود آدم خوبی است.

ملاک های انتخاب ازدیدگاه امام علی (علیه السلام)

از دیدگاه علی علیه السلام یک زمامدار لایق کسی است که در تقسیم مسولیت ها و پست ها میان افراد، جز اجرای عدالت و دادن حق به حقدار، به چیزی فکر نکند و جز با دقت و تامل در خصو صیات و امتیازات افراد و امتحان و آزمایش آنها، کسی را به کارگزاری دولت نگمارد. به همین دلیل است که آن حضرت از مالک اشتر و تمام زمامداران اسلامی می خواهد که در تعیین کارگزاران و صاحب منصبان دولت، تنها ملاک های  اسلامی را در نظر داشته باشند و هرگز تمایلات شخصی، یا احساسات و عواطف و یا روابط خصو صی و باندبازی را در این امر دخالت ندهند.

اگر با کسی دوست هستید و آن دوست به پست و مقامی رسید، امام می‌فرمایند: اگر یک دهم علاقه‌اش به تو محفوظ بود، «فَلَیْسَ بِصَدِیقِ سَوْء» دوست بدی نیست

حضرت در یکی از نامه های خود، ملاک هایی را برای یک انتخاب درست بیان می کنند:

«وَ تَوَخَّ مِنْهُمْ أَهْلَ التَّجْرِبَةِ وَ الْحَیَاء مِنْ أَهْلِ الْبُیُوتَاتِ الصَّالِحَةِ وَ الْقَدَمِ فِی الْإِسْلَامِ الْمُتَقَدِّمَةِ فَإِنَّهُمْ أَکْرَمُ أَخْلَاقاً وَ أَصَحُّ أَعْرَاضاً وَ أَقَلُّ فِی الْمَطَامِعِ إِشْرَاقاً وَ أَبْلَغُ فِی عَوَاقِبِ الْأُمُورِ نَظَراً» (نهج‌البلاغه، نامه ۵۳)

۱- با تجربه و کارآزموده باشد و در جریان مسائل و مشکلات و درگیری ها، مجرب و آبدیده شده باشد و مشکلات مردم را خوب درک نماید.

۲- نجابت و پاکدامنی داشته و اهل شرم و عفت و صیانت نفس باشد و رذیلت و وقاحت را به خود راه ندهد.

۳- از خانواده های اصیل و صالح و متقی و پاکدامن بوده و در محیط جور و خیانت و فساد بزرگ نشد ه باشد.

۴- دارا ی حسن سابقه بوده و د ر اسلام سابقه اش بیش از دیگران باشد، یعنی از کسانی باشد که پیش از نفوذ و گسترش و قدرت اسلام، به آیین خدا گرویده باشد، نه از آنهایی که وقتی عظمت روز افزون اسلام را دیدند، بعضا به خاطر ترس یا بهره گیری از قدرت اسلام یا دست یافتن به مقام و ثروت و رفا ه تن به اسلام در دادند.

۵- صا حب شخصیت و دائماً در صدد صیانت نفس و پاکی روحی خود باشد و از هر گونه لغزشی دوری گزیند.

۶- دارای خصیصه ی مدیریت و دور اندیشی و در کارها و مسائل گوناگون اهل تدبر و تعمق و تفحص باشد.

۷- به مطامع مادی نظر نداشته و دارای حیثیت و سلامت نفس باشد، این چند قسم پیرامون این موضوع انتخاب بود.

 


 

نوشته شده توسط حسین رضایی در سه شنبه 21 خرداد 1392

حماسه ای در راه است (

مطالب گذشته

:: تفاوت حماسه با جهاد
:: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی دو راهبرد حساس
:: حماسه یعنی یک « نماد »
:: حماسه اقتصادی و ده اصل مغفول در بانکداری ایران
:: هفت جرعه جهادی برای حماسه اقتصادی
:: ایرانیان سابقه حماسه اقتصادی دارند
:: قطار حماسه سیاسی و اقتصادی بر روی ریل کشور
:: شش چالش پیش روی حماسه اقتصادی
:: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ، اهدافی که به آن خواهیم رسید
:: حماسه آفرینی سیاسی و اقتصادی از نگاه یک فرمانده شهید
:: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و نقش مساجد
:: نسکافه وحماسه اقتصادی
:: وحدت بینشی، شرط حماسه سازی سیاسی و اقتصادی
:: آینده امیدوارانه بنام سال حماسه سیاسی و اقتصادی
:: 20دستاورد نامگذاری سال ۹۲ به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی
:: حماسه اقتصادی علیه جنگ اقتصادی
:: شاخص‌ها و مصادیق حماسه در اقتصاد
:: حال ما دَوَران میان حماسه سیاسی و اقتصادی
:: اهمیت همگرایی در ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی
:: کشور نیازمند حماسه سازی سیاسی و اقتصادی

:: لیست کامل مطالب ارسالی


 

درباره وبلاگ


با سلام
هدف از ایجاد این وبلاگ انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است که 24خرداد1392 در ایران برگزار می شود وبنده تصمیم گرفتم با ایجاد این وبلاگ از این همت ملی وبرگزاری انتخاباتی اسلامی ومردمی حمایت کنم:وبتوانم در این جنگ نرم در فضای مجازی حضور داشته باشم وبگویم :رهبرم :سید علی خامنه ای تنها نیست.
دراین جا توجه شما را جلب می کنم به فرموده های رهبری :
((مردم ‏سالاری دینی با حرف نمی‌شود؛ مردم‏سالاری دینی با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‏ ی مردم، ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت می‌گیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست. این مردم‏سالاری، عامل پایداری ملت ایران است.))

درباره خودم((مدیر وبلاگ)):
دانش آموز سال سوم نظری رشته تجربی ومتولد خردادماه 73می باشم.

برای اطلاعت بیشتر درباره سوابق وبلاگنویسی من می توانید به قسمت وبلاگهای من در منوی وبلاگهای من مراجعه کنید

با تشکر
حسین رضایی
مدیر وبلاگ:
حسین رضایی



لینک دوستان


:: gy
:: ل
:: جشنواره وبلاگنویسی تبیان قم
:: فعالیت انتخاباتی من در تبلاگ تبیان
:: وبلاگ سابق من برای انتخابات نهم مجلس
:: ستاد انتخابات کشور
:: اخبار انتخابات92
:: موج حضور
:: انتیران
:: تبیان
:: فصل حماسه
:: جشنواره وبلاگنویسی حماسه حضور
:: مسابقه وبلاگنویسی ولایت وامامت
:: مسابقه وبلاگنویسی راهکارهای خلق حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی
:: من در انتخابات شرکت می کنم تا...
:: مسابقه وبلاگنویسی حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی
:: دومین جشنواره انتخابات تجلی حماسه سیاسی
:: مسابقه وبلاگنویسی عزم حماسه
:: مسابقه وبلاگنویسی حماسه حضور
:: مسابقه وبلاگنویسی انتخابات(مبین)
 
:: لیست کامل پیوندها

لوگوی ما


انتخابات 92،انتخاباتی پرشور وحماسه ساز

 


 

آرشیو ماهانه

:: مرداد 1392
:: تیر 1392
:: خرداد 1392
:: اردیبهشت 1392
:: فروردین 1392
:: اسفند 1391
:: بهمن 1391
:: دی 1391
:: آذر 1391
:: آبان 1391

::
لیست کامل آرشیو ماهانه